Waya360 - MyBusiness - Fakturaköp

Intresseanmälan fakturaköp

Vill ni snabba upp betalningar, minska kreditrisken eller finansiera en tillväxtfas? Med fakturaköp lämnar ni över kreditrisken och får betalt inom 24 timmar. Läs mer och ansök om tjänsten här.

Gör en intresseanmälan

Vad är Aspia Fakturaköp

Tillsammans med vår samarbetspartner Waya Finance & Technology kan ni enkelt välja att sälja era fakturor via tjänsten Fakturaköp. Att sälja sin faktura innebär att Wayas partner tar över kreditrisken och ni får betalt direkt. Genom att sälja era fakturor frigör ni den tid och resurs som läggs på att försöka få era fodringar betalda. Ni kan välja mellan Fakturaköp PRO eller Fakturaköp FLEX.

Fakturaköp PRO

Fakturaköp Pro innebär det att ni säljer samtliga fakturor som ni genererar upp i ert fakturasystem. Ni får betalt inom 24 timmar och behöver inte oroa er för vare sig förseningar eller eventuella kreditförluster. Om någon faktura inte blir godkänd i kreditbedömningen hos Wayas partner går fakturan igenom som fakturaservice.

Fakturaköp FLEX

Med Fakturaköp FLEX kan ni välja att sälja enstaka fakturor. Ni skapar fakturan som vanligt och kan i efterhand bestämma om ni vill sälja den eller inte. Väljer ni att sälja er faktura får ni utbetalt dagen efter. Att kunna sälja fakturor efter att de är bokförda och utskickade är en unik tjänst som Waya erbjuder.

Vad kostar Fakturaköp

Fakturaköp har ingen fast kostnad. Ni betalar endast en miljöavgift för de fakturor som går postal. Eventuella kravavgifter och ränta som betalas av er slutkund utgör Wayas intäkter.



*Ev kravavgifter och ränta som betalas av er kund (Gäldenär) utgör Wayas intäkter. Moms tillkommer på ovan priser.  60 kr i påminnelse avgift samt 2,2% i dröjsmålsränta vid försenad betalning. För komplett prisinformation avseende kravhantering kontakta Waya eller er Aspiakonsult för en prislista.

Stärk likviditeten

När ni säljer era fakturor stärker ni likviditeten och kan därmed växa snabbare. Ni som använder Aspia Fakturaservice kan enkelt lägga till Fakturaköp. Waya erbjuder distribution i alla kanaler; post, e-faktura och e-post, utifrån er kunds krav och behov. Ni kan addera fakturaköp direkt i ert affärssystem eller i My Business vilket gör processen snabb och enkel att hantera.

 


 

Så här kommer ni igång


1. Ni gör en intresseanmälan nedan


2. Waya hjälper er för att komma igång med tjänsten

Registrera ett konto


Fyll i era företagsuppgifter nedan för att skapa ett konto.

Har ni frågor är ni välkommen att kontakta oss på aspia@waya.se eller 010-214 60 02.

 

Behandlar instresseanmälan...

Oj då! Något gick fel

Servern svarade med meddelandet:

Var god försök igen. Om problemet kvarstår kontakta kundtjänst.

Tack för din intresseanmälan!

Din anmälan är nu skickad och behandlas. Vi kommer att gå igenom ifylld information och återkomma till dig så snart vi kan.

Skulle du ha några funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig hos oss: Eric Thunell, 0708-76 78 38

Sök upp det företag som ansökan avser

Obligatoriska fält är markerade med *

Kontaktperson

Firmatecknare
i
×
Firmatecknare

Teckningsansvarig person på företaget som har befogenhet att företa rättshandling, såsom att skriva avtal, vilka blir bindande för firman.

Typ av önskad tjänst

Information om företagets fakturering

Ange de fem största kunderna utifrån fakturerad omsättning

Vilken typ av kunder ni fakturerar

Bifoga rapporter nedan

Ladda upp
Ladda upp
Ladda upp
Ladda upp